DZIEŃ MATEMATYKI - "BRZECHWA W LICZBACH"
PROJEKT ZESPOŁOWY


 

Dnia 22.11.03 r w szkole obchodziliśmy już po raz drugi Dzień Matematyki. Podobnie jak w roku ubiegłym był to projekt zespołowy. Każda klasa otrzymała wcześniej zadania do wykonania, a zaprezentowała się na apelu podsumowującym. Dodatkowo ogłoszone zostały szkolne konkursy o nazwach: Mat - Mistrz Szkoły, Mat - Poeta Szkoły oraz konkurs na najładniejszą kolekcję Mody Geometrycznej Jesień/Zima 2003.

Klasy I-III przygotowywały plakaty w oparciu o znane utwory Jana Brzechwy. Uczniowie liczyli ilość wyrazów jednosylabowych, dwusylabowych, dwuznaków, wersów, wyrazów z "rz" i "ó" itp.

Popatrzcie jak wspaniale wywiązali się z tego zadania:







ZADANIA DLA POSZCZEGÓLNYCH KLAS IV – VI
KLASA 4A

1. Zebranie informacji na temat życia i twórczości Jana Brzechwy (informatyka, j. polski, również jako zadanie domowe)
2. Zapis ważnych wydarzeń z życia Brzechwy po rzymsku (matematyka)
3. Przedstawienie graficzne w formie plakatu ważnych wydarzeń z życia Brzechwy oraz dat powstania ważniejszych utworów, ale wszystkie daty zapisujemy po rzymsku (na plakacie nie może być ani jednej cyfry arabskiej)
(plastyka, godz. wychowawcza)
4. Przygotowanie reprezentacji do pokazu mody geometrycznej. (godz. wychowawcza)


KLASA 4B

1. Zebranie informacji dotyczących szkół im. Jana Brzechwy (informatyka)
2. Przedstawienie graficzne w formie plakatu: mapa Polski w odpowiedniej skali i zaznaczenie miast, w których znajdują się szkoły im. Jana Brzechwy. Zliczenie tych szkół i przedstawienie liczby na plakacie. Znalezienie szkoły najbliżej położonej i najdalej.
3. Przygotowanie reprezentacji do pokazu mody geometrycznej (godz. wychowawcza)


KLASA 4C

1.Zebranie informacji na temat życia i twórczości Jana Brzechwy (informatyka, j. polski, również jako zadanie domowe)
2. Obliczenia kalendarzowe. (matematyka)
3. Przedstawienie graficzne w formie plakatu obliczeń, osi czasowej i odpowiedzi na pytania:
Jak długo żył Jan Brzechwa?
Ile lat temu się urodził?
Ile lat temu zmarł?
(plastyka, godz. wychowawcza)
4. Przygotowanie reprezentacji do pokazu mody geometrycznej (godz. wychowawcza)

A oto jak klasa 4c wywiązała się ze swojego zadania:


 

KLASA 5A

1. Zebranie informacji na temat życia i twórczości Jana Brzechwy (informatyka, j. polski)
2. Przedstawienie graficzne - sporządzenie osi czasowej pt. „Życie i twórczość Jana Brzechwy”(dobór jednostki, zaznaczenie i opisanie ważnych wydarzeń z życia Brzechwy) (matematyka, godz.wych)
3. Przygotowanie reprezentacji do pokazu mody geometrycznej.

KLASA 5B

Zebranie informacji na temat życia i twórczości Jana Brzechwy (informatyka, j. polski).
Odnalezienie na mapie miejsc w których przebywał i tworzył Jan Brzechwa.(przyroda)
3.      Przedstawienie graficzne w formie plakatu mapy Europy w odpowiedniej skali, zaznaczenie i podpisanie wyżej wymienionych miejsc. (godz.wych)
4. Przygotowanie reprezentacji do pokazu mody geometrycznej.

KLASA 6 

Zbieranie danych:
a) Przygotowanie krótkiej (3 pytania) ankiety na temat twórczości Jana Brzechwy
(j. polski) – np.
Który z wymienionych wierszy lubisz najbardziej?
· Kaczka Dziwaczka
· Zoo
· Leń
· Skarżypyta
 
Którą postać z Akademii  Pana Kleksa lubisz najbardziej? itp.
b) przeprowadzenie ankiety w klasach 4-6
c) opracowanie wyników w formie diagramów procentowych (matematyka – kółko)
d) przedstawienie graficzne w formie plakatów (diagramy procentowe, pytanie z ankiety, legenda) (godz. wych, plastyka)
 4. Przygotowanie reprezentacji do pokazu mody geometrycznej.
 

REGULAMINY, ZASADY KONKURSÓW ORAZ WYNIKI
1.     MAT-MISTRZ SZKOŁY:

1. W  poniedziałek (17.11.03 r.), wtorek (18.11.03 r.), środę (19.11.03 r.) i czwartek (20.11.03 r.) na tablicy będą wywieszane w szkole specjalne  zadania (każdego dnia nowe).
 
2. Każdy uczeń może brać udział w tym konkursie. Musi on w następnym dniu z samego rana  oddać nauczycielowi matematyki rozwiązania zadań z dnia poprzedniego. Wyniki będą ogłaszane następnego dnia.

3. Oceniane będzie nie tylko rozwiązanie,  ale i sposób rozwiązania (czytelność, zapis) oraz samodzielność zadań.

4. Wygrywa ten uczeń, który zdobędzie największą liczbę punktów. Otrzymuje on zaszczytny tytuł MAT- MISTRZA SZKOŁY i zdobywa  nagrodę ufundowaną przez szkołę.

5. W przypadku gdyby kilka osób zdobyło najwyższą liczbę punktów przewidziana jest dogrywka dnia 21.11. 03 r.

Podsumowanie:
W konkursie codziennie brało udział około 35 osób. Mat-mistrzem szkoły został Krzysztof Gąsior z klasy 5a, a trzy osoby: Kasia Biskupowicz (4b), Ada Myszkowska (4b) i Klaudia Berek (5a) otrzymały wyróżnienia. Gratulujemy!

2.  MAT – POETA SZKOLNY:

1. W poniedziałek (17.11.03 r.) zostanie ogłoszony konkurs dla osób, które nie lubią rozwiązywać zadań z matematyki (o ile są takie w szkole), ale doceniają wielkość Królowej Nauk i potrafią napisać wiersz wychwalający Matematykę.
 
2. Na napisanie utworu uczniowie mają trzy doby. W czwartek przepisane starannie utwory, podpisane dostarczają do wychowawców, aby specjalna komisja mogła już wcześniej wyłonić zwycięzcę.
 
Autor najlepszego wiersza zdobędzie zaszczytny tytuł  MAT- POETY SZKOŁY
oraz nagrodę i będzie mógł odczytać swój wiersz na apelu podsumowującym Dzień Matematyki.

Podsumowanie:
Mat-poetą szkoły została Anna Nowicka z klasy 4a, a trzy osoby: Mateusz Pięta (4a), Weronika Obiegło (4c) i Kasia Sokołowska (4c) otrzymały wyróżnienia. Gratulujemy!
 

3. KONKURS MIĘDZYKLASOWY NA NAJŁADNIEJSZĄ KOLEKCJĘ MODY GEOMETRYCZNEJ – JESIEŃ/ ZIMA 2003

1. W sobotę, na apelu,  każda klasa wystawia swoją reprezentację ubraną w typowy strój GEOMETRYCZNY (patrz obok).

2. Oceniana będzie nie tylko pomysłowość i  estetyka wykonania,  ale również   umiejętność chodzenia po wybiegu (przy muzyce oczywiście).
 
3. Mile widziany pisemny, krótki opis prezentowanych strojów.
 
4. Technika wykonania strojów jest całkowicie dowolna. Mogą to być tektury, kartony, plastiki, styropian , ale również tkaniny przetykane złotą nitką, bursztynowa biżuteria czy siedmiomilowe buty
 
Klasa, która zostanie najwyżej oceniona zdobędzie tytuł  MODNEJ KLASY ROKU 2003, OTRZYMA DYPLOM I NAGRODĘ.

Klasa 4c na wybiegu





Przygotowane stroje były bardzo ładne. Wszystkie klasy otrzymały słodkie nagrody